‘Rooney is not worldclass’

p028nw3c

Ongeveer een jaar geleden kwam ik er eigenlijk achter wat nu precies een podcast is. En hoeveel er eigenlijk zijn…
Het is echt ongelofelijk hoeveel er zijn en vooral van de BBC zijn er nogal wat. Dat vond ik geweldig! Zo kon ik namelijk verschillende podcasts luisteren over Engels voetbal en nog belangrijker: Wat Engelsen van hun eigen voetbal vinden.
Ik begon eigenlijk vooral met het luisteren van de non-league footballshow, aangezien daar geen beelden van waren. Maar het bleef daar niet en ik wam bij de 5LIVE Daily Football-podcast uit: een absolute verademing.
Vanmorgen toen ik onderweg was naar de training van VVV luisterde ik even naar de podcast van gisterenavond. Deze ging over het feit dat Wayne Rooney nu de topscoorder aller tijden van Engeland is. Je zou zeggen een heugelijk feit en dat in ongeveer hetzelfde aantal wedstrijden als zijn illustere voorganger: Sir Bobby Charlton.
Toch was er een gast bij deze radioshow die dat allerminst vond, hij vond ‘Wazza’ verre van ‘worldclass’. Er zijn maar twee mensen van wereldklasse en dat zijn Messi en Ronaldo, voor de rest is het allemaal gemiddeld volgens deze heer. Toch gaf hij een gevoelig doch raak argument: Messi en Ronaldo blijven zich constant verbeteren door hun carriere, Wayne Rooney stagneerde en had zelfs echt donkere periodes. Interessante mening en misschien zelfs een mening van zwartkijker.
Het typeert ook wel de Engelsman die smacht naar tastbaar resultaat in de vorm van een kampioenschap op internationaal niveau, maar ook zulke zuurpruimen mogen af en toe blij zijn met een mooi resultaat.

Geef een reactie

