The Non-League Football Show

truro-vs-woking-21

Zit ik dan met mijn goed fatsoen in de trein tussen Maastricht en Venlo. Ik ben weer klaar met een vrije nutteloze dag op de uni tussen allemaal wezens van 50 tinten links en ik moet even tot rust komen weer. Voor iemand die echt van voetbal houdt, is het toch altijd wel vrij lastig om een paar uur niet erover kunnen praten. Vooral als mensen waardeloze opmerkingen maken zoals: “Het is maar een spelletje”. Van zulke opmerkingen gaat het bloed bij mij koken. Dus als een echte voetbalverslaafde heb ik dan een injectie nodig van voetbal, om mij tot rust te krijgen.Waar ik meestal rustiger van word, is om een podcast te luisteren en in het bijzonder een voetbal podcast genaamd: The Non-League Football Show. Toen ik voor eerste hoorde over deze podcast en voetbal podcasts over het algemeen, bestreek mij toch het gevoel van ontoereikendheid. In mijn beleving wil ik voetbal zien en beelden zien over voetbal gerelateerde zaken, maar deze podcast deed mij van gedachten veranderen.

The Non-League Football Show is een parel voor het voetbal, een echte must-listen voor de voetbal liefhebber. Het gaat in de podcast eigenlijk totaal niet over een specifieke uitslag, het gaat om de mensen in de Non-League wereld. Wat is Non-League nu eigenlijk? Hoe zijn zulke clubs en competities georganiseerd? Welke opmerkelijke verhalen zijn er ? Hoe is de relatie met de professionele divisies? De charme van de FA Cup, maar ook de FA Vase en Fa trophy komen langs. Ook de play offs aan het einde van het seizoen worden intens gevolgd. Er zijn altijd gasten uit de hele Non-League wereld en ze praten over sportieve prestaties, persoonlijke omstandigheden, jeugd, amateurs, competities en over belevingen. Ze ontvangen een breed scala aan gasten die allemaal hun eigen inbreng hebben in de voetbalwereld en doen dat vaak met een grote knipoog.

Lachen doe ik altijd als ik luister naar deze podcast en als je meer wilt weten over de Non League in Engeland, dan raad ik je deze podcast zeker aan. Het is namelijk fantastisch en het is rauw. Het is de essentie van het Britse voetbal en kan er echt van genieten.

 

 

Geef een reactie

