Match #1 HBSV – VVV-Venlo 

Ja, ja. We zijn los, mijn 2017-2018 seizoen is ook eindelijk begonnen. Ja, het valt natuurlijk allemaal wel mee, ik ben gewoon redelijk dramatisch aangelegd. Maar die zomerstop is niets voor mij en ik ben daarom ook erg blij dat ik de eerste wedstrijd heb mogen vincken. De ‘eerste’ oefenwedstrijd van VVV-Venlo tegen plaatselijke Derde Klasser HBSV.

Nou dit was niet de eerste oefenwedstrijd van VVV, want ze hadden er al twee gespeeld. Maar deze stonden niet op de planning, maar waren ingelast omdat de selectie op het moment zo smal is dat ze nog niet eens een oefenpartij van 11 vs 11 kunnen doen. Trieste bedoeling op de berg.
Enfin. Op naar Hout-Blerick, het is echt minder dan 10 minuutjes rijden met de auto en Hout-Blerick hoort dan ook bij wat we hier noemen ‘Groët-Venlo”. Als je niet zo pretentieus wil doen, dan is het gewoon Gemeente Venlo. De wedstrijd werd gespeeld om 17.00 uur – wat ik echt zo’n onchristelijke tijd vind voor een pot voetbal – en de doorgewinterde wedstrijdbezoeker ziet hier geen probleem. Het eetprobleem is geen eetprobleem voor me, aangezien dit de uitgelezen mogelijkheid was om me een broodje frikandel of twee naar binnen te werken onder het motto: Op één been kun je niet staan.

IMG_8185
Ik vind Non-League kapothard en kan ook echt genieten van een goede amateurwedstrijd, alleen bij sommige verenigingen voelen ze zich meteen Koning te rijk wanneer er een profclub komt ballen. Er is altijd een select groepje mensen dat alles wat samenhangt met een BVO kapot wilt maken en daar kan ik me nogal aan ergeren. Zo was het gisteren ook bij sommige lui, wankers.
Het was goed vol wel, daar kan ik van genieten. Maurice Steijn gooide gewoon een goede basiself in het veld en zo zagen we na de eerste helft dat de score al 0-4 stond in het voordeel van de geelzwarten. Ralf Seuntjens tweemaal, Nils Röseler en ook Lugman Bezzat scoorde. Ik keek vooral naar de nieuweling Tarik Tissoudali die op huurbasis is overgekomen van het Franse Le Have – waar ooit Mahrez en Pogba  speelden –  en ik was toch wel benieuwd naar wat hij kon. Ik zag hem al shines bij Telstar, in hoeverre je kan shinen in Velsen-Zuid uiteraard. Ook bij Cambuur deed ‘ie het lekker. Af en toe kon je tijdens de wedstrijd tegen HBSV zijn touch of brilliant  zien en dat doet goed. Het is natuurlijk effe afwachten hoe hij dat gaat doen tegen tegenstanders die wel wat kunnen, want met alle respect, dit was puur een training.

Het weer sloeg om en dat vond ik maar niks. It’s fucking holiday lads. Dikke druppels vielen uit de lucht en ik maakte me op voor een sombere tweede helft. Tweede helftje begon met Unnerstall in het doel, mooi om te zien dat hij is aangetrokken. Keepertje met ervaring in de Bundesliga, gewoon bij ons op de berg en het is een beest. Hopelijk gaat hij de defensie beetje fatsoenlijk leiden en kunnen we ons opmaken voor een waardige degradatiestrijd het komende seizoen. Of nog mooier, daarbuiten blijven. Bezzat en Tissoudali (2x) zorgden voor de eindstand: 0-7

Het was opzich wel een leuke pot, maar niet bijster bijzonder. Het had ook niet echt die feeling van een wedstrijd in de voorbereiding en dat vond ik wel jammer. Of dat nu kwam door de voorbereiding van VVV of van HBSV, dat durf ik niet te zeggen. Feit is dat ik uitkijk naar de volgende oefenwedstrijd, die is wel meteen van een goed formaat. In Arnhem spelen we tegen PAOK Saloniki, de nummer twee van de Griekse competitie en stiekem hoop ik wel op flink wat support en vuurwerk. Mooi man.

IMG_8186IMG_8195IMG_8200
HBSV – VVV-Venlo 0-7 (0-4)
08-07-2017
Sportpark Schansheike
Toeschouwers: ±750
Kaart: 5,- (Ik had een vrijkaart, maar goed)

Geef een reactie

