#2: PAOK Saloniki – VVV-Venlo

Zo, net voor ik de vlieger pak naar de Spaanse zon pakte ik wedstrijd nummer 2 van het seizoen. Op het veld van Arnhemse Boys – waar de Griekse God Aeolus zijn werk goed deed en de windsluizen flink had openstaan – speelde VVV tegen de Griekse topclub PAOK Saloniki. En we moeten het ook even hebben over de baardgroei van PAOK speler Diego Biseswar.

Om eerlijk te zijn, vind ik het best wel chill om te spelen tegen profclubs in de voorbereiding en dan hoeft dat nog niet eens te zijn in een professionele setting. Dat kan ook gewoon zijn bij de Vierde Klasser zoals Arnhemse Boys is. Maar je zag wel effe dat PAOK een serieuze club is tegenover het net gepromoveerde VVV. Live uitzendingen op radio en televisie, social media mensen, pers. Productiewagens. Lekker hoor.

Om een oefenwedstrijd te spelen tegen een BVO heeft wat mij betreft altijd meerwaarde. Tegen amateurs spelen is leuk, maar er is toch altijd een risico wanneer je het vanuit het perspectief bekijkt van een bvo. Aan de andere kant zijn wedstrijden altijd leuk voor een volger van het voetbal of een groundhopper. Ik had ook vrij weinig te klagen moet ik zeggen. Alhoewel ik me toch afvroeg waarom ik geen broodje frikadel naar binnen heb gewerkt.

We hadden twee proefspelers, waarvan 1 in de basis: Hans Nunoo Sarpei. Wat een schitterende naam, man. Alleen al voor zijn naam moet VVV hem eigenlijk al een contract aanbieden. Een Ghanees met de naam Hans, verzin jij het? Daar kan ik echt van genieten en die jongen kon nog lekker ballen ook. En dat op een winderige avond in Arnhem.

Het was echt een zaadpartij om eerlijk te zijn. Het niveau was niet echt om over naar huis te schrijven op sommige momenten, maar dat lag voornamelijk aan de Grieken. Je verwacht toch wel het een en ander van de nummer 2 van Griekenland. VVV was zelfs sterker in de eerste helft, maar zij wisten de kansen niet te converteren tot doelpunten. Zelf maakten de Venlonaren veel fouten, maar het feit dat de Grieken er niets tot weinig mee deden. Man man man, wat waren ze tactisch zwak. De tweede helft was beter aan de Griekse zijde en ze wisten in de 69e minuut de score te openen door Prijovic. Zo’n Serviër die waarschijnlijk nergens iets van heeft gebakt en nu stoer gaat doen met z’n ibra look. Ga weg man. Enfin 1-0 voor PAOK en dat was ook tevens de eindstand.

Diego Biseswar was de bekendste aan de kant van PAOK en die gast heeft me even een baardje staan. Flinke afro, bakkenbaarden van hier tot aan het einde van de 54e maan van Jupiter. Lekker gewerkt, vriend. Was wederom wel een lekker dagje, maar ben denk ik ook wel blij als de competitie gaat starten.

Geef een reactie

